reklama

Trnkove ospravedlnenie za krávoviny

V utorok tento týždeň poskytol Dobroslav Trnka škandalózny rozhovor denníku Plus 1 deň. Rozhovor vo zvuku je k dispozícii aj na internetovej stránke denníka. Redaktorovi hovoril o tom, ako sa jeho telo odčlenilo od jeho ducha, alebo že či si myslí, že na prokuratúre sú pacienti Pinelovej nemocnice. Prokuratúra tu nie je na to, aby sa zaoberala zhovadilosťami nejakého bulvárneho denníka, povedal okrem iného. Niekoľkokrát použil výraz krávoviny. Denník SME ho ešte v utorok tiež požiadal o rozhovor. V otázkach, ktoré sme mu zaslali, bola okrem iného aj tá, či v deň, kedy sa rozprával s redaktorom Plus 1 deň nebol pod vplyvom alkoholu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)
Dobroslav Trnka počas rozhovoru pre SME
Dobroslav Trnka počas rozhovoru pre SME (zdroj: Mirka Cibulková SME)

Rozhovor s Trnkom vyšiel v SME dnes . Tému rozhovoru pre Plus 1 deň smev printe vynechali, ale minimálne sem sa to hodí. Nie, nebol som opitý,privítal ma Trnka o siedmej hodine ráno. Na rozhovor nezvyčajný čas,novinári začínajú pracovať najskôr o deviatej, pokiaľ sa nedeje ničmimoriadne. Fotografka meškala 15 minút, ale napokon sa predsalenúspešne zobudila a prišla. Pokračoval s tým, že počas pracovnej dobynepije. Bol vraj unavený.

"Reagoval som spôsobom, ktorým som asi nemal reagovať," povedalgenerálny prokurátor. "Moja komunikácia bola neštandardná, nie somtakto v živote naladený komunikovať s novinármi. Okolnosti, ktoré som vten deň mal, jeho výzor, nepochopenie toho, čo sa ma pýtal, ma viedli ktomu, že som volil štýl bulvárneho charakteru."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trnkovi pri komunikácii s novinármi už viackrát "rupli nervy." Vofebruári 2005 na tlačovej besede rozdal moje e-mailové otázky prehovorkyňu generálnej prokuratúry všetkým novinárom. Chcel tým dokázať,že som v článku nesprávne interpretovala jeho odpovede. Po tom, čo mušéfredaktor Šimečka poslal veľmi pôvabný dopis o tom, že sa správalnekorektne, nám znovu začal normálne odpovedať. Keďže išlo o súkromnýdopis Šimečku Trnkovi, citujem len krátky úryvok: "Musím povedať, žesom sa v doterajšej praxi ešte nestretol s tým, aby verejný činiteľrozdával novinárom korešpondenciu medzi úradom a novinárom. Podľa môjhonázoru je to veľmi neštandardný postup, ktorý by sa dal vykladať aj akoistý druh nátlaku, hoci verím, že ste nič podobné nemali v úmysle."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Osobne si myslím, že Trnka bol na nás trochu nahnevaný po tom, čoprepustil Jozefa Majského na slobodu. Začiatkom augusta 2004 totiž v rozhovore pre SME povedal, že ak ujde, tak odstúpi z funkcie.

O tri týždne poskytol rozhovor Národnej obrode, kde na otázku: Prečoste sa potom nechali zatlačiť do vyhlásenia, že ak Majský ujde,odstúpite? odpovedal: "Redaktorka istého denníka som mnou robilarozhovor, ktorý bol v určitej miere aj emotívny. Ale považujem to zalegitímne vyjadrenie. V konečnom dôsledku som povedal, že sa v žiadnomprípade nezbavujem zodpovednosti."

Emotívny bol podľa mňa rozhovor pre Plus 1 deň, nie kedysi pre SME.

Monika Žemlová

Monika Žemlová

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Novinárka, ktorá pracuje v SME. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaPolicajtiMédiáSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu