reklama

Nôž zapichnutý v lekvárovej žemli

Koncom roka 2003 alebo začiatkom 2004 som dostala veľmi zvláštny výhražný dopis. Keď som nedávno čítala o tom, ako bývalého šéfa SARIO Jána Bajánka obvinili z týrania manželky, vzali ho do väzby, neskôr prepustili a nariadili psychiatrické vyšetrenie, znovu som si na dopis spomenula.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Originálny výhražný dopis
Originálny výhražný dopis (zdroj: Foto SME)

Bola to veľká biela obálka, ktorej odosielateľom bol vraj šéfredaktor Milan Šimečka. Pod jeho menom bola adresa v Košiciach, ktorá nedávala zmysel. Moja redakčná adresa bola tiež napísaná na počítači, vystrihnutá a nalepená na obálke. Na prvý dotyk bolo v obálke niečo mäkké, prišlo mi to zvláštne. Ako prvé mi napadlo, že ide o nejaký dobrý tip, pod ktorý sa niekto bál podpísať.

Obrázok blogu


Keď som to otvorila, mierne som sa vydesila. V obálke bola totiž buchta, (odosielateľ zrejme myslel žemla) naplnená lekvárom a v nej zapichnutý menší kuchynský nožík. Lekvár z buchty vytekal. Išla som za Šimečkom, že čo mi to poslal. Bol zhrozený rovnako ako ja. Rozmýšľali sme, kto by mohol vymyslieť takú originálnu hlúposť. Na základe mojich posledných článkov, ktoré by mohli niekoho nahnevať sme prišli práve k menu Jána Bajánka. Zavolali sme aj policajtom, ktorí obálku síce preskúmali, ale žiadne odtlačky ani stopy nenašli. Poradili mi len, že keby sa to opakovalo, aby som im dala vedieť.
O Bajánkovi sme písali, odkedy sa stal poradcom predsedu ANO Pavla Ruska. Bol totiž bývalým agentom ŠtB, ktorý ešte za socializmu pracoval v knižnici americkej ambasády, odkiaľ musel odísť. Ponovembrový podpredseda vlády Jozef Kučerák vtedy povedal, že keď Bajánek radil jemu, americká delegácia odmietla navštíviť jeho úrad.
Neskôr sme písali o trestnom oznámení, ktoré naňho podalo vedenie investičného fondu Dialóg pri bilingválnom gymnáziu v Sučanoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Krátko predtým, ako mi prišiel list, som po zverejnení článku o trestnom oznámení dostala od Bajánka sms s textom: "Ste obyčajná zákerná sviňa." Aj keď sa tomu možno bude niekto čudovať, takéto sms mi nchodia často. Bajánek mal aj tlačovú besedu, kde sa na začiatku opýtal: "Sú tu aj mediálni teroristi zo SME?" Hovoril o žumpovom smrade a výkaloch. "Som možno expresívny, ale som aj slovenským básnikom píšucim po anglicky, v zahraničí uznávaným. Kráčam v šľapajach Janka Kráľa, Ľudovíta Štúra...."
Bajánka obvinili z týrania manželky. Či dopis naozaj poslal on, nikdy nezistím. 

Monika Žemlová

Monika Žemlová

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Novinárka, ktorá pracuje v SME. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaPolicajtiMédiáSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu