reklama

Rozhovor so synom Vladimíra Palka

Bývalý minister vnútra a podpredseda KDH Vladimír Palko má tri deti. Najmladší z nich, Andrej, je herec. Pracuje v Divadle Jána Palárika v Trnave. Pred niekoľkými dňami čítal môj kolega v tlačovej agentúre správu o tom, že toto divadlo ako prvé na Slovensku uviedlo divadelnú hru rakúskej autorky Elfriedy Jelinek. Motorest alebo Robíme to všetci. Na konci správy bol zoznam hercov, ktorí v hre hrajú - Andrej Palko, čítal nahlas.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)
Andrej Palko
Andrej Palko (zdroj: Divadlo Jána Palárika v Trnave www.djp.sk)

Keď v roku 2004 Jelinek získala Nobelovu cenu za literatúru, Vladimír Palko napísal do SME čítavý text o tom, čo si o tejto autorke myslí. Text s nápisom Nobelova cena za literatúru pre Leninových bratrancov okrem iného hovoril: "Keď máme takúto veľkú literatúru, tak čarbanice na stenách verejných záchodov už ani nepotrebujeme. Už Marx oslobodzoval ženu zo zajatia rodiny a manželstva..." V SME to vyšlo 16. 10. 2004. Jeho manželka, Viera Palková, kedysi v rozhovore pre TV Oko povedala, že by jej neprekážalo, keby jej syn hral negatívnu postavu v hre, ktorá má dobrú ideu. Problém by podľa nej bol, keby hra mala ideu pomýlenú. To, že Andrej Palko hrá v Jelinek nás preto v redakcii zaujalo. Zohnala som si lístok na premiéru, ktorá bola v piatok 10. marca v Trnave. Predstavenie bolo výborné, režisér hovoril, že radšej oslovil len mladších hercov, lebo starší by s hrou mohli mať problém. Andrej Palko hrá takmer celý čas v kostýme medveďa zviera, teda muža. Pri scénach keď sám seba ako medveď sexuálne uspokojuje sa diváci väčšinou smejú. Na klaňačke bol veľmi smutný. Jeden muž cez prestávku odišiel. Hra ho urážala. Asi o dva dni som Andreja požiadala o rozhovor. Zavolala som do divadla a nechala mu odkaz. Súhlasil a bola som milo prekvapená. Poslala som mu okruhy: on ako mladý herec, začiatky, Jelinek, jeho otec a Jelinek, KDH, bulvár. Sľúbila som mu autorizáciu, aby nemal strach. Myslím, že to bol jeho prvý rozhovor, ktorý vôbec kedy poskytol. Prišli sme za ním s fotografkou večer do Trnavy. Odfotili sme ho na námestí, v divadle. Rozhovor bol príjemný. Bohužiaľ, to, či je liberálny, konzervatívny, či verí na večný vzťah muža a ženy alebo na vzťah muža a muža, či má rád svojho otca, divadlo a herectvo vôbec, či je pripravený na záujem bulváru a či volí KDH sa čitatelia SME nikdy nedozvedia. Na druhý deň ráno som mu zavolala, že rozhovor je prepísaný a môže ho zautorizovať. Dohodli sme sa, že vyberie zo desať fotiek, z ktorých my v redakcii potom vyberieme tú, ktorá sa nám bude najviac páčiť. Na obed mi prišla len stručná sms v duchu: "Takto som si to nepredstavoval, takže nič." Nepomohlo ani prehováranie. Naozaj som bola nešťastná, ten rozhovor je celkom dobrý.

Monika Žemlová

Monika Žemlová

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Novinárka, ktorá pracuje v SME. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaPolicajtiMédiáSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu